Thursday, September 15, 2016

TunM Tunjang Kekuatan BERSATU...Realiti atau Fantasi???

Tanggal 9/9/2016 Parti Pribumi BERSATU Malaysia diluluskan ROS n menerima Sijil Lahirnya...
Manakala 14/9/2016 secara rasminya Rakyat Malaysia boleh mendaftar untuk menjadi ahli parti ini...
Banyak persoalan yg mulai ditimbulkan Rakyat Marhean samaada Parti baru ini ialah Parti TSMY atau TunM???
persoalan ini timbul kerana bynk laporan media memetik dari ucapan TSMY di ampangan N9 bahawa beliau gembira melihat Bendera Partinya iaitu BERSATU berkibar buat kali pertama dibumi Malaysia...samaada benar atau tidak kenyataan itu Rakyat Marhean memandang sinis akan kenyataan seperti itu oleh TSMY.
bagi Rakyat Marhean mereka menyokong penubuhan Parti ini hnya kerana kecintaan n kasih serta sayang pd Negarawan Rakyat iaitu TunM...mereka tetap beranggapan Parti ini ialah Parti TunM bukannya Parti TSMY...

Gua berpendapat isu ini bukanlah isu Besar sape yg punya Parti namun bgi Rakyat Marhean isu ini adalah besar bgi mereka kerana sokongan mereka bakal menentukan JATUH BANGUN sesebuah Parti...

Secara peribadi Gua berpendapat yg sama dgn Rakyat Marhean iaitu parti ini parti yg ditubuhkan oleh TunM n layak dipanggil Parti TunM bknnya Parti TSMY...
Dan Gua juga berharap selepas ini pemimpin2 dlm BERSATU cuba jgn membuat ucapan dgn mengatakan parti ini parti saya parti kamu parti engkau lagi...kerana ia tidak memberi sebarang faedah utk kelangsungan parti baru ini...jika Rakyat Marhean suka ungkapan parti TunM biar je la...ikutlah kerana FAKTA bkn AUTA memang PENGARUH BESAR TunM dibumi Malaysia ini...

Bagi Gua tnpa pengaruh besar TunM didalam Parti ini...Parti ini tk akan kemanapun...
Suka atau Tidak kepimpinan parti baru ini kena menerima hakikat akan apa yg dilemparkan oleh Rakyat Marhean jgn jadikan parti ini seperti UMNO ataupun parti Najib...jauhkan semua kenyataan ini didalam BERSATU....masa utk Rakyat Marhean menilai BERSATU sudah bermula...buang jauh2 penyakit umno iaitu lobi melobi cantas mencantas jilat menjilat serta membuat keputusan syok sendiri sepertimana berlaku dlm UMNO...
kepada kepimpinan BERSATU ingatlah tanamlah dlm pemikiran anda semua tertubuhnya parti ini kerana satu faktor iaitu...
"BERANI KERANA BENAR".

Jadi janganlah anda semua bila memegang jawatan yg dilantik anda semua mulai hilang identiti BERANI KERANA BENAR dan kembali YES SIR n YES BOSS...

"Selamat Hari Malaysia"

post by "GUA Menulis" utk InspirasikuMahathir
16/9/2016 12pm

1 comment:

  1. Aku simple, klau yg memerintah dh xbetul, tun m dh tubuhkn bersatu, aku misti follow tun m, aku xkesah siapa yg jd ketua tun m atau tsmy atau muhriz.... matlamatnya same

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...