Friday, September 2, 2016

jika Gua jadi hadi n Najib???

UMNO bgi pandangan Gua.
Kekuatan n Kegemilangan Umno terletak pd TunM suka atau tidak Rakyat kena memperakuinya TunM mengetuai Umno /Bn utk 5penggal tnpa memenangi PRU kurang dari 2/3....
Pembangunan insan n negara melonjakkan negara dari sebuah negara pertanian hinggalah dihormati sebagai kuasa besar dunia ketiga...
yg paling WIN bagi gua ialah pentadbiran TunM tidak pernah "mencuit perut Rakyat" sepertimana yg berlaku dipentadbiran sekarang...
Gua nampak zaman Tun dulu pun bynk isu n scandal dlm pentadbirannya...betul tu namun setiap isu n skandal pentadbirannya berjaya TunM atasi n tangani dgn berFAKTA bkn AUTA...
setiap perincian isu n skandal didedahkan kepada Rakyat manakala penyangak2 didakwa n dihukum atas kesalahan mereka didalam penyalahgunaan kuasa mahupun rasuah.

PAS bgi pandangan Gua.
Kekuatan n Kegemilangan PAS terletak pd Nik Aziz.
PAS bagaikan tk mampu dicabar oleh UMNO semasa pentadbiran PAS dibawah Nik Aziz n bagaimana kesatuan ahli PAS begitu mentaati n mencurahkan kesetiaan pd beliau...
walaupun pelbagai isu n skandal menyelubungi PAS ketika itu namun pengaruh besar yg ada pada Nik Aziz berjaya menutupinya...

Gua rasa bukan semua manusia dianugerahkan dgn sifat seorang pemimpin tulin oleh Allah.
dua tokoh yg gua hormati n sanjungi iaitu Tun Mahathir n Nik Aziz boleh la gua gelarkan "BORN TO BE POLITICIAN n LEADER"

Pengaruh TunM n Nik Aziz tidak akan mampu digugat langsung oleh Najib n Hadi.

Kelemahan UMNO n PAS ketika ini bilamana ketiadaan TunM dlm Umno n ketiadaan Nik Aziz dlm PAS setelah kembali mengadap Illahi.

Gua rasa Najib n Hadi harus bergabung antara UMNO n PAS demi survival politik parti mereka berdua itu...ini berasas sebab Hadi n PAS dilihat begitu menyembah Najib n UMNO perlakuan mereka sudah tidak seperti pembangkang seperti era Nik Aziz...Hadi dilihat begitu lemah sekali begitu juga Najib boleh dianggap sebagai Presiden Umno yg paling lemah...

LEMAH vs LEMAH mcmana nk berdepan n menentang GERGASI TunM n partinya BERSATU yg dijangka menguasai UNDI ANAK MUDA keseluruhannya....

pandangan 5sen Gua utk InspirasikuMahathir                                                                                        
oleh: Gua Menulis 3/9/2016 12.06pm                                                                                          




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...